Saturday 7 June 2014

Tiada manusia yg terlepas dari buat kesilapan.

Allah maha berkuasa.. Allah maha mengetahui segalanya.. aku difitnah ya Allah.. aku difitnah oleh sang manusia yang punyai sikap batu api.. ya Allah kau tunjukkan kebenaranmu Ya Allah
Sesungguhnya hambamu ini hnya mengharapkan pertolongan dariMu.. tiada sekelumit dendam dihati ini ya Allah.. cuma inginkan keadaan yang sebetulnya.. Andai diri ini salah dimata manusia.. kemaafan ku pohon dan andai kemafaanku itu tidak dilayan.. kepadamu jua lah aku memohon.. sesungguhnya aku tkut ya Allah.. aku takut andai nyawaku.. nafasku terhenti seketika nanti.. dosaku sesama manusia tidak kesudahan..

Setiap manusia tidak terlepas dari melakukan kesilapan dan kesilapan yang dilakukan pastinya berakhir dengan setulus2 kemaafan..

Ibuku selalu berpesan.. jangan kita bersikap kurang ajar dengan orang.. kalau ade yg mnyindir kita.. mngherdij kita.. senyum saja.. jgn balas.. selagi kita balas. Orang xkan berhenti.. tunjukkan ketabahan kita..
Yeaa.. kata2mu ibu.. pesanan mu aku ikut.. aku ingat selalu sampaikan airmata sahaja menemani aku..

Ya Allah.. kau berikanlah petunjuk kpd sang manusia itu.. kembalikanlah die ke pangkal jalan.. ya Allah.. kini kau berikan die nikmat hidup dengan kekayaan dan kebahagiaan tapi aku mohon padaMu ya Allah.. kau berikanlah die perilaku yang baik ya Allah.. titiskanlah sedikit nur dihatinya..

Kepadamu aku datang dan kepadamu jua aku kembali ya Allah..

No comments:

Post a Comment