Tuesday 12 November 2013

Syukur Alhamdulillah..syukur padamu Ya Allah..

Hari ni saya nak cerita. nak kongsi pengalaman saya menghadiri

Saya nak cerita pengalaman saya start dari A-Z tau..sebab sebelum saya pergi ujian ni..dah banyak kali saya google saya search tentang pengalaman tapi xde pun..hope ape yang saya cerita ni dapat membantu korang yang nak g temuduga lepas ni..hehe..

PEMERIKSAAN FIZIKAL ,PANCAINDERA DAN KECERGASAN 

11/11/2013-Isnin- Pemeriksaan Fizikal, pancaindera dan kecergasan 
Bertempat : M10, Agensi Penguatkuasaan Maritim, M10 Tok Bali, Arwana Inn Pasir Puteh Kelantan..

Hmm sebelum kul 8pagi dah kena sampai sana..jauh kot dari rumah saya..dekat dengan sejam setengah jgak nak sampai..dah la xtau kat mana tempat ni..xpe ayah cakap esok lepas solat subuh terus gerak..

Lepas subuh terus je gerak dalam pukul 6.25 camtu la..ma saya bawak bekal nasi wehh hahaha semangat betol..

uuuuiitt..saya sampai kat tok bali pukul 7.30 huh laju kot ayah drive..berdezupp enjin hahaha..2x jgk kot tanya orang kat mana tempat hehe..nama je orang kelantan tapi belum pernah sampai lagi hehe..

...Yeahh dah sampai destinasi yang di cari..berdebarnyer tengok pegawai maritim tapi segaknye uniform diorang..

Pukul8- Semua calon diberi arahan supaya beratur pastu diagihkan kepada dua kumpulan..haa korang tengok kat surat panggilan korang sebelah kiri.. ade nombor kan? nombor yang depan ada dua kan?no yang ujung ada 4kan? korang tengok yang depan je k..yang belakang abaikan k..Hari tu dibahagikan kepada dua kumpulan 06 dan 07.. saya masuk dalam group 07 tau..hmm 07 ada 4 orang je bunga tau , kumbang ade 25 orang..Korang duk dalam barisan pastu ada pegawai suruh bilang ikut nombor..haa ingat baik2 nombor tu taw..

OK..No 1..sila masuk..hhuh dudadudap berdebar seyhh..tiba2 yang masuk tadi xsampai 5minit kuar..oo rupanya terlebih berat..hmm maaf sila cuba lagi..

Jeng3..Masa yang dinantikan sudah tiba..Giliran saya..huwaaaa berdebar ni..maaaaa..

Mula2 sekali tanggalkan stokin..arahan dari pegawai maritim yang bertugas..ensemmmm hahaha..

Pastu ukur tinggi..Tinggi saya 161.7 memang lepas benar la..eehehe..risau berat ni..
Berat pulak 62.3 
Huhh Syukur Alhamdulillah lepas..ok sekarang kawad ulang alik 4kali lepastu jalan biasa macam nak g pasar 2kali ulang alik..OK lulus..

...Haa korang mesti xpercaya dia cek semua tau..gigi korang, kalau gigi korang rosak lebih daripada 3 batang macam susah sikit nak dapat kot..lepas tu diorang cek telinga mata korang, kalau rabun ..maknanya anda tersingkir..

Ni part yang paling malu hehe..korang kena tanggalkan baju..seluar kena sising sampai peha..xpe nati korang masuk dalam bilik khas hehe..

OK..AWAK SATU2NYE LADIES YANG LULUS HARI NI..SYUKUR ALHAMDULILLAH..

haa senang la hati kejap..pasni kena ujian kecergasan pulak..alamakk..pumping lari..wadoiii..
korang bayangkan 
pumping-28kali 2minit
lari ulang alik 4kali
lompat jauh berdiri
larian 2.4km 17 minit..

Huhhh habis sakit urat..

Tahniah anda lulus Ujian hari ni..jadi anda layak untuk temuduga lisan keesokan harinya..
 

No comments:

Post a Comment