Friday 15 November 2013

Solatkah anak2 anda?bagaimana mereka solat?..

Hari ni..slot Tv9 Tanyalah ustazah membincangkan tentang solat anak2..saya sangat tersentuh dengan tajuk  yang dibincangkan..walaupun saya belum mempunyai anak tapi saya mempunyai adik..saya sendiri tengok bagaimana mereka membesar..ustazah tu cakap cuba anda ambik sebatang pen dan anda pegang sebatang pen dengan lima  jari anda..jari yang pertama ialah ilmu..jari yang kedua ilmu..jari yang ketiga keempat kelima ialah solat..jika 4 jari anda lepaskan maknanya jatuh la pen tadi..jadi disini saya nak bagi tau pentingnya solat sebagai tiang agama..

Saya sendiri sedih melihat karenah anak muda yang lalai dengan kehidupan mereka..mereka seronok mereka lupa siapa pencipta mereka..hmm entahlah nak salah kan siapa ye?ibu bapa?kawan2?guru?renung2kanlah..

No comments:

Post a Comment