Saturday 26 October 2013

***Sabar ye sayang***

Assalamualaikum..aku nak cerita sedih sangat hari ni..cerita yang buat aku nangis teresak2.. Cerita seorang sahabat baik aku yang telah kehilangan bonda tercinta..Bonda yang juga aku anggap sebagai bondaku..sorang yang besederhana seorang yang baik hati nya, elok budi pekerti  nya, selalu berfikiran positif dengan raut wajah yang sentiasa tersenyum..manis wajahmu bonda..

*** Hari jumaat pukul 5 ptg..aku sms sahabat aku ni ajak dia kuar g pasar malam depan Husm..die reply sms aku..jommm..''ambik aku umah kak aku k..then aku jawab ok..sampai je umah kak die..aku naik salam ngan k.za cium pipi die..aku tengok eh bonda pun ada..aku cium tangan die..aku cium pp die..aku tanya die..bonda tidur umah k.za?? Die kata xlah..baru jah sampai..biasalah dia, dengan gurauan dia..nak g jumpa pakwe ke pasar malam..hehe..Sebelum kuar g p.malam aku salam ngan k,za, aku x salam bonda sebab duk jauh dari aku jarak die..dia kata xpe bonda lambai je k..die lambai tangan kat aku dengan senyuman yang cukup manis,, aku xpuas sangat tengok..

*** Malam tu selepas solat isyak.. aku dikejutkan dengan sms dari kawan aku, ..wani..bonda dah xde..Ya Allah..aku rasa macam di awan-awangan saat tu..aku tepuk pipi aku..aku mimpi ke..ternyata kenyataan yang perlu aku terima,, pemergian bonda tidak ku sangka, Ya Allah kau tempatkan bonda dikalangan orang yang beriman k..Malam tu aku tak tido..fikiran aku kat bonda je,,nak pergi umah sahabat aku,..dah malam..xpe aku tahan perasaan..keesokan harinya,, pagi2 lagi aku pergi  umah sahabat aku tu..Sedih sangat aku xsempat tengok wajahnya buat kali terakhir sebab aku sampai je orang tengah kebumi..Aku redha peemrgiannya, seorang Bonda kepada seorang sahabat karibku.. Semoga kita berjumpa di syurga ya Bonda,.. Tabahkan hatimu wahai sahabatku..U r Strong Dear..U r Strong..

*** Malam pertama tanpa bonda sahabatku di kejutkan dengan mimpi..Bonda datang bertelekung putih..bonda senyum padanya dan berpesan jangan sedih anakku..Bonda sekarang berada tempat indah..Ya Allah sungguh agung kekuasaanMu Ya Allah..

** Al- Fatihah Bonda**

2 comments:

  1. Assalamualaikum, singgah dan follow di sini. Jemput ke blog saya pula ya. Terima kasih.

    ReplyDelete