Monday 28 October 2013

28/10/2013- ISNIN

** Isnin..pukul 8 pagi..Pusat temuduga SPA Kota Bharu..
** Daftar- No giliran 5001 ..

 Salam semua..hari ni sy nk share pengalaman temuduga tadi..yang kesekian kali xtau berapa kali udah ghee..
Cuak+Berdebar+++ Sejuk kaki tangan.. Prepared??huhu xtau nak prepared..jawatan kali ni suspen cikit..tapi excited sebenarnya nak tau pasal job macam menarik je..hehehe..

Tadi sebelum kuar mak pesan baca ayat ni banyak2..

 لا إِلهَ إِلاَّ أَنْتَ سُبْحانَكَ إِنّى‏ كُنْتُ مِنَ الظَّالِمينَ
 
“Tidak ada Tuhan (yang berhak disembah) selain Engkau. Maha Suci Engkau, sesungguhnya aku adalah termasuk orang-orang yang lalim.”[1]

Doa ini :  Nabi Yunus as yang selamat dari perut ikan dan laut yang dalam, kembali ke tempat yang    diperintahkan semula dan umat yang telah sadar semasa kepergian beliau as, mengerumuni beliau as dan memilih jalan suci dan penyembahan kepada Allah swt di depan mereka.

Saya amalkan doa start dari kuar umah sampai la nak masuk bilik temuduga tadi..syukur Alhamdullilah saya berasa sedikit tenang walaupun berdebar..dah ler dapat no giliran nombor satu..hmm xpe kuatkan semangat rezeki dimana-mana cuma kita yang perlu ikhtiar dan usaha.

*** Teng3..5001 Bilik 5..Bismillahirrahmanirrahim
*** Assalamualaikum,,selamat pagi ..ok silakan duduk.. Puan, oo cik ok..hehe..Boleh puan perkenalkan diri puan..Nama saya ........ umur....tahun, sekarang bekerja ........
*** Boleh puan ceritakan skop kerja puan Di Lembaga sekarang ni..then i want u explain me in English, sure..InsyaAllah Im try my best..ececehh praa3 bi hahaha..
***Soalan temuduga tadi  - Nama menteri Kementerian Dalam Negeri
                                        - Nama Timbalan Menteri KDN
                                        - Nama Ketua Polis Negara..yang ni kelakar gila giler bab tergolek2 ni..Aku
                                           cakap nama Tan Sri Khalid..pastu aku diam, lupa pulak nama bapak dia.. tibe2
                                           otak aku boleh pulak terpikir nama laki Ct Nurhaliza Khalid Jiwa naseb baek
                                          aku xckp kalo x mesti keras ketawa huawaahaha..
                                        - 5 Rukun Islam
                                        - Pasal Bajet?Xde pun..
                                        - 2jek..hmm InsyaAllah kalau ada rezeki xkmana..
   





 

 

No comments:

Post a Comment